Thursday, June 11, 2009

REMEMBRANCE 27 : BIG FIELD

Tempat tawar menawar pembelian beehun sebagai bekalan hidangan segera apabila tetamu datang ke rumah tanpa memberi tahu terlebih dahulu. Sejak setahun lepas, harga beehun telah meningkat 30 % tetapi ianya tetap murah di hati pengunjung


Apabila letih membeli belah dan setelah menyesal selepas membeli belah, makanlah pulut ayam dengan air kelapa yang bubuh nyok banyak-banyak.

Ahmad Rizal yang ikut nenekanda dari Kodiang membeli belah di Pandang Besaq






Bazar Padang Besaq gelanggang pertarungan hati ingin membeli dan kudrat poket yang terhad


Keladi yang menarik di halaman rumah Ustazah Fauziah di Kampung Santan, Perlis



Halaman rumah Ustazah Fauziah, kawan rapat Yong.

Pada hari Rabu (10.06.2009), Nana serta anak-anak, Noraini, Zam dan saya telah bertolak ke Padang Besaq, Perlis pada jam 9.30 pagi. Hajat utama Nana ialah untuk membeli awal-awal pakaian Hari Raya anak-anaknya. Mendengar bahawa kami akan pergi ke Padang Besaq, Afiq beria-ia hendak membawa basikalnya dengan kerana pada fikirannya Padang Besaq adalah suatu padang yang luas dan mampu menampung keinginannya untuk berbasikal.



4 comments:

  1. salam pakchaq...
    hehehe...
    pdg besaq??>..
    wah!!!...
    besh2...
    hehe...
    amalina neh..
    :)

    ReplyDelete
  2. Amalina,
    Pak Chaq ingat dok hapai 650 akta, tak dan tengok blog Pak Chak. Bila otak meleleh nanti, baliklah ke Alor Staq ajak bapak pi ke Pdg. Besaq dan makan di kedai yang best di Utara Malaysia dan Selatan Thailand iaitu Restoran Alamanda.

    ReplyDelete
  3. Kak Nana dah start beli baju Raya....?!? Sekarang baru bulan Jun....

    ReplyDelete
  4. Alun,tak yah heran la...kitakan anak cucu cicit Yaakob,always prepare early from the others.Anak dah 4 ni,kena beli sikit2 baju raya sementara sebelum bulan posa.Tak larat nak ligan.4 is handfull enough,like an army.If 3??

    ReplyDelete